آموزشی

راهنمای خرید و انتخاب جاروی استخری

جاروی استخری چیست؟

امروزه استفاده از استخر در بین افراد جامعه طرفداران بسیاری پیداه کرده است. یکی از مواردی که باید در استفاده از استخر به آن توجه شود تمیزی و شفاف بودن آب استخر است. از جمله وسایلی که برای تمیز نگه داشتن آب استخر مورد استفاده قرار می گیرد جاروی استخری می باشد.

برای داشتن استخری تمیز با آب شفاف نیاز است که استخر به صورت مداوم توسط جاروی استخری تمیز شود. جاروی استخری از نظر عملکرد مشابه جاروهای خانگی عمل می کند و آلودگی ها، ذرات سنگین و جلبک های که در کف استخر قرار دارند و یا به دیواره استخر چسبیده اند را به وسیله پمپ مکیده و آن ها را به بیرون از استخر انتقال می دهد.

جاروهای استخری به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند :

  1. جارو استخری دستی
  2. جارو استخری نیمه اتوماتیک
  3. جارو استخری تمام اتوماتیک (روباتیک)

جارو استخری دستی:

جارو های استخری دستی در دو مدل تقسیم بندی می شوند :

  • جاروی استخری دستی بدون فیلتر
  • جارو استخری دستی فیلتر دار

جارو استخری دستی بدون فیلتر: 

در این نوع از جارو استخری آب کثیف کف استخر به وسیله پمپ مکش از استخر کشیده شده و از استرینر پمپ عبور می کند سپس ذارت درشت درون آب به وسیله استرینر از آب جدا شده و آب مجددا به درون استخر هدایت می شود و در صورت کثیف بودن بیش از اندازه آب آن راه به حاشیه استخر منتقل می کند.

آیتین صنعت _ راهنمای خرید و انتخاب جاروی استخری

 

جارو استخری دستی فیلتر دار:

این جارو های استخری همان گونه که از نام آن مشخص است داری یک فیلتر از نوع کارتریجی و یا از نوع فیلتر شنی می باشد. عمکلرد کلی این مدل جارو برقی مشابه جارو برقی بدون فیلتر می باشد با این تفاوت که پس از عبور آب از استرینر پمپ آب به سمت فیلتر شنی هدایت شده و ذرات کوچکتری که از استرینر عبور کرده توسط فیلتر شنی حذف شده و در نهایت آبی با کیفیت بهتر و شفاف تر در خروجی خواهیم داشت. از مزایای دیگر جارو استخری دستی فیلتر دار صرف جوی در مصرف آب است.

 

آیتین صنعت _ جارو استخری فیلتر دار

 

جارو استخری دستی به طور کلی متشکل شده از گاری، پمپ استخری، دسته جارو، شیلنگ جارو، شیر یک طرفه، کابل برق، سر جارو (پلاستیکی یا آلومینیومی)، کلید برق می باشد.

جارو استخری دستی در کیفیت های مختلفی تولید می شود و قیمت آن ها وابسطه به کیفت اقلامی است که در ساخت آن به کار رفته است. برای مثال پمپی که در جاروی استخری مورد استفاده قرار می گیرد می تواند از نوع استرینر جدا و یا استرینر سرخود، سیم پیچ آلومینیومی و یا سیم پیچ مس باشد و یا سرجاروی که بر روی جارو استخری نصب می شود می تواند از نوع پلاستیکی یا آلومینیومی باشد. هرکدام از این موارد بر قیمت نهایی جاروی استخری دستی تاثیر گذار است.

مزایا و معایب جاروی استخر دستی:

مزایای جارو استخری دستی :

  • جارو استخری دستی قیمت پایین تری نسبت به مدل های رباتیک دارد
  • جارو استخری دستی کیفیت بالاتری نسبت به مدل روباتیک دارد
  • هزینه های جانبی پایین بعد از استفاده در استخر
  • طول عمر بالا در صورت استفاده صحیح

معایب جارو استخری دستی :

  • جدا بودن تجهیزات آن و آسیب دیدن هرکدام به طور جداگانه
  • سختی و سنگینی کار هنگام جا به جا کردن جارو در آب
  • نیاز به یک اپراتور برای جارو کردن استخر
  • زمان بر بودن جارو کردن استخر

نکته مهمی که در استفاده کردن از جارو استخری دستی باید به آن توجه نمود هواگیری جارو استخری قبل از استفاده از آن است در صورتی که قبل از استفاده از جارو استخری آن را هوا گیری نکنید باعث می شود پمپ جارو به صورت خشک کار کرده و دچار آسیب شود.

نحوی هوا گیری جاروی استخری دستی:

برای این کار باید شیلنگ جارو تا خروجی پمپ پر از آب باشد پس شیلنگ جارو را از انتها تا خروجی پمپ از آب پر می کنیم تا جای که آب از خروجی پمپ خارج شود سپس بلافاصله پمپ جاروی استخری را روشن کرده و شروع به جارو کردن استخر می کنیم.

در سایت جامع و تخصصی آیتین صنعت ، اطلاعات و قیمت های تضمین شده جاروی استخری جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خریدی مطمئن و کاربردی ارائه گردیده است.

جارو استخری تمام اتوماتیک:

سازو کار جارو استخری تمام اتوماتیک چندان پیچیده نیست. جارو استخری تمام اتوماتیک ابتدا تمام سطح استخر را اسکن کرده سپس با توجه به برنامه ای که از قبل برای آن تعریف شده شروع به کار و تمیز کردن کل استخر از جمله دیواره های استخر در بازه زمانی خاص می کند. جارو استخری تمام اتوماتیک برای کارکرد نیازی به حضور اپراتور نداشته که این امر بزرگترین مزیت این نوع از جاروها می باشد.

آیتین صنعت _ جارو استخری روباتیک

مزایا و معایب جاروی تمام اتوماتیک استخر:

مزایای جاروی تمام اتوماتیک استخر:

  • کم مصرف بودن نسبت به سایر مدل ها
  • تمیز کردن هرگونه آلاینده
  • عدم نیاز به سایر تجهیزات استخر
  • عدم نیاز به حضور اپراتور

 معایب جاروی تمام اتوماتیک استخر:

  • قیمت بالا نسبت به جاروی دستی
  • هزینه های بالای جانبی و قطعات مصرفی

هنگام خرید جاروی استخری تمام اتوماتیک (روباتیک) باید به اندازه استخر و همچنین اندازه عمیق ترین نقطه استخر را در نظر داشته باشید چرا که عمق کارکرد جارو استخری روباتیک در مدل های مختلف متفاوت می باشد.

 

جارو استخری نیمه اتوماتیک:

جارو استخری نیمه اتماتیک نیز مانند جارو استخری روباتیک برای کار کردن نیازی به اپراتور ندارد. اما با جارو استخری روباتیک متفاوت است و نیازمند تجهیزاتی از قبیل پمپ، استرینر و… می باشد. این جارو برقی در کف استخر قرار گرفته و بر خلاف جارو استخری تمام اتوماتیک به شکل نا منظم و غیر قابل پیش بینی شروع به تمیز کردن استخر می کند.

 

آیتین صنعت _ جارو استخری نیمه اتوماتیک

 

توجه داشته باشید که مهم ترین مساله در افزایش طول عمر همه مدل های جاروی استخری نحوی نگهداری و کار کردن مناسب با آن ها است. برای مثال قبل از راه اندازی جاروی دستی حتما آن را هوا گیری کنید، در استفاده از جارو استخری های دستی فیلتر دار به خاطر داشته باشید مخزن فیلتر آن را تمیز کنید. سایر تجهیزات از قبیل سر جارو و استرینر را نیز به طور مرتب چک کنید.

نکاتی که برای جارو کردن استخر باید به آن توجه نمود :

  • بهتر است استخر را در دوره زمانی کوتاه و به صورت مرتب جارو کنید
  • در هنگام جارو کردن استخر سر جارو را به آرامی حرکت دهید چرا که عجله کردن در این کار باعث می شود گل و لای و ذراتی که کف استخر جمع شده است در آب پخش شده و موجب کدر شدن آب شوند.
  • همواره در هنگام کار با جارو دستی فیلتر دار به فشار سنج روی فیلتر توجه داشته باشید که از محدوده مجاز بالاتر نرود.
  • هنگام جارو کردن استخر توجه داشته باشید چنانچه سر جارو به کف استخر چسبید باید فورا پمپ را خاموش کرده، سرجارو را از کف استخر جدا کنید و پمپ را مجدد روشن نموده و سپس به جارو کردن استخر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *