آموزشی

راهنمای خرید و انتخاب مشعل گازسوز ایران رادیاتور

راهنمای خرید مشعل گازسوز ایران رادیاتور + آیتین صنعت

 

مشعل گازسوز چیست؟

 مشعل های گاز سوز جهت احتراق گاز های طبیعی طبق استاندارد DIN-4788 طراحی و تولید می شوند.

 چرا مشعل گازسوز ایران رادیاتور؟

گروه صنعتی ایران رادیاتور در سال ۱۳۷۰ با نام تجاری مشعل کار ری، مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP را با ظرفیت 2.260.000 کیلوکالری تولید و عرضه نمود. همچنین از نمونه های دیگر این نوع مشعل ها، مشعل های صنعتی گاز سوز، گازوئیل سوز و دوگانه در ظرفیت های مختلف تولید شده است. درپوش و بدنه کلی مشعل ها به روش ریخته گری پیشرفته و تحت فشار از جنس آلومینیوم طراحی و ساخته شده که این نوع مشعل ها با رنگ کوره ای پوشش داده شده اند.

مشعل های گازی ایران رادیاتور دارای تنوع گسترده در ظرفیت حرارتی از 43/000 تا 4/000/000 کیلو کالری بر ساعت می باشد. این مشعل ها را در ظرفیت های بالاتر از 600/000 کیلوکالری بر سرعت دارای نازل دو مرحله بوده و در ظرفیت های بالاتر از 800/000 کیلوکالری بر ساعت دارای تابلو کنترل می‌باشد. برق مصرفی مشعل های ایران رادیاتور در مدل های گازی تا ظرفیت 390/000 کیلوکالری بر ساعت به صورت تک فاز و بالاتر از آن به صورت سه فاز می باشد.

آیتین صنعت-مشعل گازی ایران رادیاتور

                   مشعل گازسوز ایران رادیاتور 

 

تابلوی مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP به صورت یکپارچه و متصل به دستگاه می باشد. مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP با سوخت گاز طبیعی شهری کار کرده و نیاز به فشار گاز مناسب دارد. سایز اتصال شیلنگ گاز مشعل PGN 2SP، اینچ 1/2 2 می باشد. ﻣﺸﻌﻞ ﻫﺎﻱ ﮔﺎﺯﺳﻮﺯ، میزان هوای لازم برای احتراق مناسب، توسط دریچه هوا کنترل می شود.

آیتین صنعت-طرز قرارگیری مشعل

                              طریقه نصب مشعل گازسوز بر روی دیگ

 

در سایت جامع و تخصصی آیتین صنعت ، اطلاعات و قیمت های تضمین شده مشعل های گازسوز با گارانتی اصل جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خریدی مطمئن و کاربردی ارائه گردیده است.

 

اصول کلی کارکرد مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP:

  • کنترل میزان هوای لازم جهت احتراق توسط درچه هوا
  • نصب کلید (خاموش و روشن) مخصوص کنترل فشار در هنگام کمبود جریان هوا
  • کنترل اتوماتیک گاز پس از عبور از فیلترگاز به وسیله شیر برقی
  • استفاده از شعله پخش کن به منظور پایدار کردن شعله و اختلاط بهتر گاز با هوای احتراق
  • ایجاد اشتعال گاز و هوا به وسیله جرقه ای که به وسیله ترانس با ولتاژ بالا، بین الکترود جرقه و سر نازل ایجاد می شود
  • وظیفه عملکرد کلی مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP به عهده رله می باشد که بر روی بدنه نصب می شود

 

آیتین صنعت-مشعل گازی

                                     اجزای تشکیل دهنده مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP

 

نکته ای مهمی که در خصوص مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP باید به آن توجه کرد تنظیم سوخت و هوای مشعل می باشد، چرا که احتراق کامل سوخت، حاصل تنظیم دقیق نسبت سوخت و هوا است. هرچه این مورد با دقت بیشتری تنظیم شود راندمان و عملکرد احتراق بالاتر رفته و در نتیجه سوخت کمتری مصرف می شود. در مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP تنظیم هوای ورودی به مشعل توسط دمپر هوای دستی انجام می شود. و در مشعل های با ظرفیت بالاتر به وسیله دمپر اتوماتیک هوا صورت می گیرد.

باید توجه داشت که به هنگام انتخاب و خرید مشعل به ظرفیت آن و همچنین به ظرفیت دیگ مورد نیاز توجه شود چرا که انتخاب نادرست مشعل می تواند صدمات جبران ناپذیری به دیگ وارد کند.

همچنین شما می توانید با متخصصین مجرب و متعهد آیتین صنعت در خصوص انتخاب بهترین نوع مشعل های گازسوز از نظر (راندمان، عملکرد نوع مشعل و سایر موارد مورد نیاز ) مشاوره دریافت نمائید.

اجزای تشکیل دهنده مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP:

  • فیلتر هوا

به دلیل ﻭﺟﻮﺩ ﺫﺭﺍﺕ ﺧﺎﺭﺟﻲ ﺩﺭ ﮔﺎﺯ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﺤﺎﻓﻈﺖ ﺍﺯ ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﻣﺴﻴﺮ ﻭﺭﻭﺩ ﮔﺎﺯ ﺑﻪ مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP ﺍﺯ ﻓﻴﻠﺘﺮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻮﺩ .

آیتین صنعت-فیلترگازی

                           فیلتر گازی مشعل گازسوز

  • شیر برقی

ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ مشعل گازسوز ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺁﺭﺍﻡ ﺑﺎﺯﺷﻮ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍﻱ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﻌﻠﻪ ﺍﺯ ﺿﺮﺑﻪ ﺯﺩﻥ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﻭ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﻌﻠﻪ ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﻲ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺬﻳﺮﺩ.

آیتین صنعت- شیربرقی مشعل

                                                                                       شیر برقی مشعل گازسوز ایران رادیاتور 

  • پرشرگاز

ﭘﺮﺷﺮ ﮔﺎﺯ ﺩﺭ ﺍﺻﻞ ﻳﻚ ﺳﻮﻳﻴﭻ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﺸﺎﺭ ﮔﺎﺯ ﺷﻴﺮ ﺑﺮﻗﻲ ﮔﺎﺯ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻨﺪﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP  ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ.

آیتین صنعت-پرشرگاز

                            پرشرگاز مشعل گازسوز

  • موتور و فن دمنده

ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻣﻮﺗﻮﺭ ﻓﻦ ﺩﻣﻨﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻛﻪ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻣﺤﺮﻛﻪ ﻻﺯﻡ ﺟﻬﺖ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺑﻠﻮﺭ ﻓﻦ ﺭﺍ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ﻫﻮﺍﻱ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺟﻬﺖ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ، ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺍﺯ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﻱ ﺩﻭﺭ ﺑﺎﻻ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ 2800 RPM ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ می گردد و به تناسب ظرفیت مشعل ها متفاوت می باشند.

آیتین صنعت-موتور و فن مشعل

                                                                                            موتور و فن دمنده مشعل گازسوز

  • خازن

استارت (راه انداز) اولیه به عهده خازن می باشد، عملکرد کلی خازن در هنگام استارت، تاخیر فاز ایجاد کرده که این واکنش به استارت الکتروموتور کمک می کند. تمامی خازن های مشعل ها دارای ظرفیت 8 الی 60 میکروفاراد می باشند. سیم های متصل شده به خازن در برخی موارد قهوه ای و یا مشکی، که به کنتاکت مشترک الکتروموتور و خازن بر روی پایه رله بسته می شوند و سیم دیگر به رنگ آبی و سیم نول می باشد.

آیتین صنعت-خازن مشعل

                          خازن مشعل گازسوز

 

  • پرشر هوا

ﭘﺮﺷﺮ ﻫﻮﺍ ﺟﻬﺖ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺍﺯ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﻓﻦ ﺩﻣﻨﺪﻩ ﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﻫﻮﺍﻱ ﻛﺎﻓﻲ ﺟﻬﺖ ﺍحتراق در مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﻫﺶ ﻳﺎ ﻣﻜﺶ ﻓﻦ ﺩﻣﻨﺪﻩ ﻫﻮﺍ ﻟﻮﻟﻪ ﺭﺍﺑﻄﻲ ﺑﻪ ﭘﺮﺷﺮ ﻣﺘﺼﻞ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﭘﺮﺷﺮ ﺑﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﻓﺸﺎﺭ ﻭﻋﻤﻞ ﻛﺮﺩﻥ ﺗﻴﻐﻪ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺭﻟﻪ ﺳﻴﮕﻨﺎﻝ ﺩﺭ ﻣﺪﺍﺭ ﺑﻮﺩﻥ ﻓﻦ ﻭ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻫﻮﺍ ﺭﺍ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ.

آیتین صنعت-پرشرهوا

                                                                       پرشر هوای مشعل گازسوز ایران رادیاتور 

  • دمپر هوا

ﺩﻣﭙﺮ ﻫﻮﺍ مقدار ﻫﻮﺍﻱ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺑﻪ ﻣﺤﻔﻈﻪ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﺭﺍ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﻳﻨﻜﻪ به وجود آمدن ﺷﻌﻠﻪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻧﺤﻮﻩ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺻﻼﺡ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﺷﻌﻠﻪ ﺑﺎ ﻛﻤﻚ ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻫﻮﺍ صورت می گیرد، بر همین اساس ﺩﻣﭙﺮ ﻫﻮﺍ ﻧﻘﺶ مهمی ﺩﺭ ﻧﺤﻮﻩ ﺍﺣﺘﺮﺍﻕ در مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP ﺩﺍﺭﺩ. دمپر اتوماتیک بر روی دمپر هوای ورودی مشعل قرار میگیرد و تنها تفاوت آن با دمپر دستی، نحوه عملکرد آن می باشد که به صورت اتوماتیک عمل می کند و می توان به میزان مورد نیاز از قبل تنظیم نمود.

دمپر اتوماتیک مشعل گازسوز

                        دمپر اتوماتیک مشعل گازسوز

 

  • ﺗﺮﺍﻧﺲ ﺟﺮﻗﻪ ﺯﻥ

یکی از تجهیزات مهم در مشعل های گاز سوز ایران رادیاتور و عامل راه اندازی مشعل ترانس جرقه زن می باشد. ساختمان ترانس جرقه زن از دو قرقره سیم پیچی شده بنام سیم پیچی اولیه وسیم پیچی دوم یا ثانویه تشکیل و دریک محفظه که کاملا عایق شده است قرار گرفته است. درگذشته با قیر اندود واکنون با مواد پلاستیک ایزوله می شود، تا میدان مغناطیسی ایجاد شده براحتی روی میدان ثانویه اثر مطلوب ایجاد نماید و ضمنا به خارج ار محیط ترانس این میدان نشتی نداشته باشد.

آیتین صنعت-ترانس جرقه زن

                                 ﺗﺮﺍﻧﺲ ﺟﺮﻗﻪ ﺯﻥ

  • رله و پایه رله

ﺭﻟﻪ، ﺑﺨﺶ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ و فرماند دهنده مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ متشکل از یک سری مدار های الکترونیکی پردازنده می باشد، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻮﻉ مشعل ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ ﺩﺍﺭﺩ. پایه رله وظیفه اتصال کلیه سیم ها به یکدیگر و ارتباط آنها با رله را دارا می باشد.

آیتین صنعت-رله و پایه رله مشعل

                                                                             رله و پایه رله مشعل گازسوز ایران رادیاتور

 

  • پنجره شیشه ای

جهت بررسی دقیق تر دیده شعله مشعل، پنجره شیشه ای بر روی بدنه مشعل گازسوز ایران رادیاتور تعبیه شده است.

آیتین صنعت-درب شیشه ای مشعل

                                   درب شیشه ای

  • یون

میله فلزی با پوششی از جنس چینی سرامیکی نسوز در مقاطع مختلف در بدنه که خاصیت هدایت الکتریسیته را دارد، در فضای شعله قرار می گیرد و در بدنه فلزی مشعل برای کنترل شعله مشعل استفاده می شود.

آیتین صنعت- یون مشعل

                            یون مشعل گازسوز

 

  • شعله پخش کن

جهت مخلوط کردن هوا و سوخت از شعله پخش کن استفاده می شود. عملکرد کلی شعله پخش بدین صورت است که مخلوط هوای دمیده شده توسط فن و سوخت را به نحوی از خود عبور می دهد، که بتواند بالاترین راندمان کاری را ایجاد کرده و شعله مناسب را ایجاد نماید.

آیتین صنعت-شعله پخش کن

                                                         شعله پخش کن مشعل های گازسوز

  • وایر

عملکرد کلی وایر در مشعل های گازی ایران رادیاتور به این صورت است که انتقال جریان لحظه ای ولتاژ بالا از منبع تغذیه به محفظه احتراق را بر عهده دارد. این نوع مدل از وایر ها (کابل) ها ساختار متفاوتی دارند.

آیتین صنعت-وایر مشعل

                      وایر مشعل های گازسوز

  • الکترود جرقه زن

ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺟﺮﻗﻪ ﺯﻥ ﻣﺸﻌﻞ ﻛﻪ ﺗﺮﺍﻧﺲ ﻭﻟﺘﺎﮊ ﻭﺭﻭﺩﻱ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺣﺪﻭﺩ ١٠ﻛﻴﻠﻮ ﻭﻟﺖ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﻗﻮﺱ ﺍﻟﻜﺘﺮﻳﻜﻲ (جرقه) ﺭﻭﻱ ﺩﻭ ﺳﺮ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﺩﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺣﺮﺍﺭﺕ ﻭ ﻣﺸﺘﻌﻞ ﺷﺪﻥ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﮔﺎﺯ ﻭ ﻫﻮﺍ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ.

آیتین صنعت-الکترود

                          الکترود جرقه زن

گارانتی مشعل گازسوز ایران رادیاتور PGN 2SP:

مشعل های ایران رادیاتور دارای 2 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش شرکت ایران رادیاتور از تاریخ خرید را دارا می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *